Trip to Penang Final

Assalamualaikum.


Ahah! I'm back! Aku nak settle sembang pasal Penang cepat2 sebab takut nanti orang boring tunggu lama2. Itu pun kalau la ada orang baca blog hambar ni. LOL


Okay macam yang aku kata dalam post Trip to Penang Part 2 yang lepas, pada hari terakhir kami kat Penang kami decide untuk cari breakfast dan blah terus gerak Airport Penang sebab takut lambat or ingat nak jalan2 cari pasal kat sana pulak. Tapi cerita jadi lain bila kami duk sesat tak jumpa punca nak gerak mana nak cari breakfast. Masa tu Penang masih dalam mood baru-sudah-banjir-besar-aku-malas-nak-buka-kedai haa macam tu la. Sebab aku macam tak nampak any kedai yang boleh singgah untuk breakfast. Yang aku nampak kedai Cina saja yang memang terang2 tak halal. Sobs

Pastu aku macam teringat aku ada buat list tempat2 yang aku nak pergi sepanjang kat Penang yang ada dah crossed ada yang belum. So dalam list tu aku nampak Roti Canai Transfer Road. Aku pun tak cakap banyak sebab memang dah lapar gila terus bukak Uber apps lantas booked pegi cari Roti Canai Transfer Road. Hiuhiu


Presentation macam...hahahaha

Tapi dia punya rasaaaaaa! Fuh!!

Masa mula-mula sampai kat kedai tu kami macam lost. Weh sumpah aku tak pernah imagine yang kedai dia literally tepi jalan dan meja memanjang macam..weh seriously?! Aku ngan kakak aku dah saling pandang satu sama lain. Tapi customer memang ramai. So kami macam no doubt! Betul la ni kedai dia. Tapi kalau tak naik Uber sumpah aku tak tahu tu kedai dia sebab tak ada banner or signboard or anything. Haha! Kami dah cuak sebab orang ramai sangat so kami macam tak tahu nak duduk mana. Fortunately, ada sorang aney tu tanya dan bagi kami tempat duduk. Fuh *lap peluh* Kami order roti canai telur dengan ayam dan teh tarik. Masa dia hantar tu kami macam was2 jugak. Berbalik pada post Trip to Penang Part 1  dulu aku ada kata yang kami tak fancy sangat ngan makanan mamak ni. Tapi lepas je pekena roti canai berhantu ni... *insert emoji pengsan*

YA ROB SEDAP GILA HOKEY! ROTI DIA LEMBUT GILA! AYAM DIA KAU TAKYAH STRUGGLE PUN WALAUPUN MAKAN GUNA SUDU GARFU MEMANG LEMBUTTT SANGAT! KAMI PUAS HATI GILA! THANKS MAMAK! HAHAHAHA


Okay, settle makan kami pun decide nak jalan2 je sepanjang jalan area Transfer Road tu sebab nak usha kut2 ada any souvenir shops yang bukak tapi hampeh takde. Sambil jalan sambil posing sambil selfie bagai aku rasa tak perlu la aku masukkan kat sini takut korang muntah hijau pulak kang haa susah! Haha Sambil2 jalan tu kami nampak Glass Museum. Kami pun terus masuk sebab nak buang masa sementara tunggu nak gerak ke airport Penang. Untuk entrance fee aku dah lupa sebenarnya tapi kalau tak silap aku dalam RM15 for citizen yang tunjuk IC. Kalau tak yakin boleh Google guys. Kat sini aku takde apa nak cerita sebab kami literally ambik gambar je. So yeah. Cekidaud guys!



Ni la kakak aku hehe


Your fallen angel hewww


*insert lagu Dimatamu by Piang*

Settle posing kami pun gerak pegi airport and say goodbye to Penang sebab bagi macam2 kenangan pahit manis masam masin semua ada cukup lengkap. Hahaha Special thanks to kakak aku dan kawan-kawan aku, Han and Syed yang berjaya tabah dengan perangai aku yang banyak komplen, demanding and all! Haha! One fine day, aku akan kembali Penang!! Chow.


P/S : Nak roti canai Transfer Road lagiiii!


Adios

No comments: